środa, 8 lutego 2012

Parlament

Kolejny dzień i kolejny mój wpis :)
Tym razem na pulpit wezmę parlament. Parlament to nie tylko sejm, ale i senat, który według mojej oceny jest bezużyteczny, bynajmniej w takiej formule jakiej jest teraz. Popatrzy w historię, partia która wygrywała wybory do sejmu wygrywała również je w senacie ... po co dwa organy rządzone przez te same partie?! Moim pomysłem jest LIKWIDACJA SENATU.
Sejm - dlaczego, aż 460posłów w nim zasiada. Moim zdaniem maksymalnie powinno ich być 300! Uważam również, że poseł zarabia za dużo!
Optymalnie, oczywiście według mnie, poseł powinien zarabiać maksymalnie raz ponad 7 000 zł, a nie jak teraz 12tys., nie doliczając do tego diet, dojazdów, czy pieniędzy , które dostają na prowadzenie biura poselskiego. Ja osobiście prowadziłbym takie biuro w Internecie.
A teraz spójrzcie ile Polska zaoszczczędziłaby na tym:
Senator zarabia liczmy 8 000zł x 100 senatorów x 4 lata kadencja = 3,2 mln zł
Poseł średnio 12 000zł x 460 posłów x 4 lata = 22,08 mln zł na same pensje, nie doliczając do tego to co pisałem wczejśniej, jak i uczestnictwo w komisjach śledczych etc.
Moja propozycja: Sejm : 7 000zł x 300 posłów x 4lata = 8,4 mln zł

Przy moim pomyśle tylko na pensjach zaoszczędzilibyśmy (22,08-8,4)mln + 3,2mln = aż 16,88 mln zł!!!!  Sami pomyślcie co za to można kupić/zrobić/zmienić Polsce.
Czekam na Wasze komentarze ;)

2 komentarze:

  1. Bardzo mądry pomysł.
    Popieram

    OdpowiedzUsuń
  2. Sam pomysł dobry.
    Jednakże kwota. . . Co możemy kupić za niecałe 17 mln zł. Np. DWA nowoczesne niskopodłogowe tramwaje takie jak Solaris Tramino. To wcale nie jest tak ogromna kwota jak się wydaje. Ba to nawet nie starczyłoby na JEDEN kilometr autostrady (średni koszt 7,8 mln dolarów amerykańskich). Wiadomo co roku takie oszczędności to po kilku latach można by o czymkolwiek pomyśleć. Ale to nie jest aż tak oszałamiające. Lepsze efekty przyniosłoby zmniejszenie rozdętej administracji i urzędów do spraw wszelakich.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń